1 Mayıs 2012 Salı

90'lı Yıllar'da Çocuk Olmak..





Geçmişimi,çocukluğumu hatırladım bi an.90'lı yılları..
Sonra kendimi ekran başında buldum.Dedim bari bloğa eskilerden kesitler aktarim de anılarımız canlansın.
Ozamanlara yani 90'lı yıllara dair hatırladığım en çok şey tasolar ve çizgi filmler..
Nasıl bir bağımlılıktı o yıllar taso biriktirmek.Mahallede en çok tasosu olan çocuğun bi havası olurdu.Herkes birbiriyle oynar ve en fazla tasonun ön yüzünü döndüren tüm tasoları alırdı. Bir keresinde 3 kişiydik çok iyi hatırlıyorum cipsten çıkan bir tasoyla yarışacak kişi arıyordum.ve arka sokaktan bir çocuğun tüm elindeki tasolarını almıştım tek bi tasoyla.O an ki sevincimi anlatamam.Tasoların hala bir kısmını saklıyorum.




Başka ne mi yapardık bizim mahallede herkes birbirini tanıdığı için akşamları da dışarıda oynamamız sorun olmazdı.Her akşam toplanır saklambaç,yedi kule,yakan top,sessiz sinema gibi oyunlar oynardık.
Saklambaçta saf bi arkadaşı seçer ebe yapardık sonra da saklanıyo gibi yapar geri gelmezdik gezerdik,ağaçlara tırmanır meyve koparırdık,sohbet ederdik aradan 1,2 saat geçtikten sonra dönerdik ebe pertt hehe :DD Yedikuleyi de çok severdim çok eğlenirdim.7 taş üst üste dizilir ve başında bir ebe bekler ve karşıdan bir grup teker teker topu atar taşları deviren olursa hepsi kaçmaya başlar ve ebe topla vurmaya çalışır vurulan da geri ebe oluyodu sanırım öle bişeydi.:) Ha bide çizgi çok oynardık kızlarlaa ama bu normal çizgide değil taş sürüklemeli çizgi çizgilere değdirmeden sürüklenen çizgi :DD baya uzun bir oyundu ama güzeldi.


Anlatacak çok şey var ama hepsini anlatmaya kalksam sayfalar yetmez :)
Birazda o dönemin çizgi filmlerinden bahsedelim;


Tom ve Jerry (benim en sevdiğimdi) ,Bugs,Duffy Duck,Tweety,Scooby Doo,Ninja Kaplumbağalar,Red Kit,Casper,Arı Maya,Heidi,Pokemon,Road Runner,South Park..


Tv'de bunlardan biri başladığı an zaman dururdu benim için dolapta ne varsa yanıma toplar büyük bir keyifle izlerdimm.Ne annem ne bir başkasını görmezdim bile dünyadan kopardım sanki :)


Dizilerine gelirsek en çok Ruhsar'ı hatırlıyorum hehe bayılırdım ona ya Mazhar'ın annesi Menkıbe Hanım vardı sürekli Mazhar'a Ruhsar'ı unutturmak için kızlar falan ayarlar evlendirmeye çalışırdı bide eleştirici türden atıfta  bulunurdu yok işte Ruşen amcanın oğlu şöyle olduda sen olamadın ... diye gidiyodu bu baya komikti :)


Yalan Rüzgarı,Cesur ve Güzel yabancı dizileri vardı jenerik müziği hala aklımda annem hep izlerdi :P
Süper Baba,Çiçek Taksi,Eyvah Babam,yine en heyecanla izlediğim Yılan Hikayesi




Müziklerden ;
Sezen Aksu-Hadi Bakalım
Yonca Evcimik-Aboneyim Abone
Tarkan-Ölürüm Sana
Yıldız Tilbe-Delikanlım
Çelik-Hercai
Serdar Ortaç-Karabiberim,Ben Adam Olmam,Yaz Yağmuru,Gamzelim..
Britney Spears-One More Time



90'ların giyim tarzınada bakarsak;
Yüksek bel pantolon,kolej yaka kazaklar,fırfırlı etekler,büyük çerçeveli gözlükler..
Sanırım o yılların modasına geri dönüyoruzz :)


En önemlisini unuttum oyuncaklarr :)
İşeyen adam vardı durun resmi atim size :D
Ha bide tabi tırmanıp kayan penguen :)
Lahana bebeğide unutmayalımm..






Şimdiki çocuklar hazıra alıştığı için pek kıymet bilmiyor.Biz daha bir titizlikle korurduk oyuncaklarımızı,eşyalarımızı ve daha uzun süre kullanırdık.Çizgi filmlerin değeri paha biçilemezdi şimdikiler sürekli pc başındaki oyunlarla başlıyor hayata.Sanal yani bizim oynadığımız hiçbir oyunun yerini tutamaz bunlar.teknolojinin ilerlemesi güzel birşey karşı değilim ama bence aileler bu konuda daha bilinçli davranmalı,sınır koymalı.Sonrada çocuk benden neden koptu al işte bu yüzden.
Herşeyin hep fazlasını daha daha çok fazlasını isteyen doyumsuz bir çocuğun ileride göstereceği hırslarından aileleri sorumludur.!


Neyse toplumsal mesajıda verdik benden bu kadar  işim gücüm var çok zaman harcadım burda anılarınızı biraz olsun canlandırabildiysem ne mutlu hadi adios amigoss ..selly


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder